De dag van vertrek.

24 april 2017 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Vandaag is het zover. We gaan. Het pakken en regelen is gisteren verbazingwekkend relaxt gegaan. We lagen zelfs allemaal op een nette tijd in bed. Dat is wel eens anders geweest bij de familie Boter. Na een goede nacht en alle koffers tot op de laatste gram gevuld te hebben, vertrekken we om 8 uur richting Hoogeveen.Here we go Station Assen zou dichterbij geweest zijn maar die is 2 weken niet open ivm een grondige verbouwing. Henk (Het vriendje van Rosalie) brengt ons. Opa wordt door oma naar Hoogeveen gebracht. En om 845 staan we allemaal in het zonnetje met een kop koffie in de hand op het station.
De 9.17 trein non-stop naar Schiphol heeft geen vertraging en om 11 uur zijn we daar.
Een grappige toevalligheid is weer dat ik met een travestiet uit het noorden in gesprek kom die met zijn vriendinnen een dagje naar Amsterdam gaat en dat Michel begin deze maand ook al naast hem in de trein heeft zitten babbelen toen ze beiden naar Schiphol gingen. Nu vertelde hij mij over zijn trip naar New York waar hij toen naar toe ging.

Het is vreselijk druk op Schiphol en we sluiten aan in de rij om in te checken. Na een uur zijn we onze bagage kwijt en hebben we boardingpasses. Het advies was wel direct door te gaan naar de douane omdat daar een wachttijd is van 1.5 uur ....dusss
Het viel allemaal wel mee achteraf. We hoefden niet echt stil te staan ..al lopend wandelden we in 1.5 uur door de douane. Hebben we alle nieuwe systemen in de beveiliging mogen testen en zaten we om 1315 aan een bak koffie bij natuurlijk...Starbucks (Madelief haar favoriet)
Marijn koopt nog even een leuk klokje
Ik sla de stroopwafels in om straks kado te doen en om 14 uur lopen we de Gate in.
Boarden gaat prima, zitten allemaal klaar voor vertrek om 1515 maar krijgen toch een half uur vertraging omdat 1 startbaan dicht is door wat dan ook.Opa en ik
We krijgen warempel lekker eten. Vis met rijst en groenten, ijsje , wijntje , biertje we hebben niks te klagen. Alle lof voor SLM. Maar zitten in een vliegtuig...het duurt altijd lang.
Om 2045 geland Surinaamse tijd en dat ligt 5 uur achter op de Nederlandse tijd dus voor ons is het 1.45.
Gelijk bij het uitstappen komt de wamte je tegemoed. 28 graden. Ook de geur is uniek. Mich en RoHet heeft iets kruiderigs. En dan begint het in de rij staan. Boekjes hadden ons er voor gewaarschuwd en het klopt. 45 minuten voor de douane en nog eens 30 minuten voor de bagage maarrr met een mooie stempel in ons paspoort staan we om 22 uur bij de huurauto en dat regelen gaat verrassend snel. Een mooi ruime personenbus. Links rijden is voor Michel niet nieuw maar als het stuur ook aan de andere kant in de auto zit dan wordt het helemaal vreemd. Bij elke bocht gaan de ruitenwissers aan ipv het knipperlicht. Maar een uur later komen we toch bij ons appartement aan. Door de grote mensen massa heen gewurmd want de avond vierdaagse is hier geweest en ter afsluiting is er een groot feest gaande naast ons appartementencomplex. Wat een chaos en herrie. Maar de sleutels van ons appartement liggen klaar.
We drinken nog even een slaapmutsje van de door opa in het vliegtuig gekochte Red Label en gaan dan toch eindelijk slapen. Wij horen niets meer van de herrie.

1. Els Hegen:
    24 april 2017
    Goedemorgen, uhm Middag! Uhm Avond!
    Fijn om te horen dat de reis goed is gegaan en dat jullie goed aangekomen zijn!!
    Bogo Bogo Prisiri!!!! ( Veel plezier ) xxx
  2. Lianne:
    Leuk om te lezen!
    Veel plezier met elkaar!
  3. Sylvia:
    24 april 2017
    Leuk om te lezen, ik wacht op de volgende belevenissen... leuk! En veel plezier!!!!
  4. Bernadette:
    25 april 2017
    Fijn om te horen en jullie verhaal te lezen. De foto's zijn al veelzeggend. Geniet ervan met elkaar en Ik hou jullie blog in de gaten. Have fun xxx
  5. Peter en greetje,:
    27 april 2017
    heel mooi dat wij dat zo kunnen volgen geweldig het heeft even moeite gekost maar het lukt geniet er maar van .liefs p+g.